Leverans

Robygge vet var ert paket är hela vägen- När er order lämnar Robygge mailas det en spårningslänk till er mailadress, där kan ni följa ert paket hela vägen. 


Leveranstid

 Leveranstiden för varor i lager är inom Sverige 1-3 arbetsdagar, om inte annan leveranstid anges vid produkten. 
Om leveranstiden avviker från detta (tex pga varan tagit slut i lager) meddelar Robygge er som kund via mail. Ni som kund har alltid rätt att häva köpet om ni inte godkänner en ev. förlängd leveranstid. 

När varan har lämnat oss övergår leveransansvaret till fraktbolaget och i undantagsfall kan den totala leveranstiden innan beställningen når er bli längre än vad som anges som normalt pga transportören orsakar en försening. Det är något vi beklagar.

Maila webbbutik@robygge.se så hjälper vi er att söka efter ert paket.

Leveransadress


Ni som kund kan välja att få er order skickad till annan leveransadress. Skriv då in önskad adress i kassan. -OBSERVERA- att detta endast är möjligt vid kortbetalning då klarna inte godkänner detta vid fakturabetalning.


  • Aviseringar via mail och sms skickas till de uppgifter ni som kund anger när ni lägger er beställning. Lägger ni in er egen mail och telefonnummer kommer aviseringen till er och ni kan sedan vidarebefodra den till mottagaren. Ni kan också välja att lägga in mottagarens uppgifter när ni lägger er order. Aviseringarna skickas då direkt till mottagaren. De uppgifter ni angivit skickas sedan vidare automatiskt när frakt bokas av Robygge. Vi kan ändra manuellt i efterhand (om ni hör av er innan paketet skickats) - maila i så fall så hjälper vi gärna till.

    Har ni som kund tex angett fel namn, behöver ändra adress eller behöver längre liggtid hos transportbolaget efter det att ert paket skickats från Robygge kan vi hjälpa er att begära ändrat förfogande hos transportbolaget till självkostandspris. 

Skicka oss ett mail så hjälper vi er gärna, webbutik@robygge.se


Leveranssätt

Vid mindre beställningar så levereras  dem som varubrev med PostNord, beställningar över 300 kr så skickas er beställning automatiskt med DHL för att försändelsen skall vara spåbar&försäkrad,  Det innebär att paketet kommer till ett ombud som ni själva väljer i kassan.

Ni som kund kan välja annan leveransadress. Observera att mottagaren måste kunna legitimera sig när paketet hämtas ut så mottagaren bör ej vare t.ex. ett barn.

Kontrollera alltid att rätt mobiltelefonnummer angetts vid beställningen så kommer ni aviseras när paketet finns att hämta.

Efter att paketet levererats till ombudet så ligger det kvar i cirka 7 dagar. För frågor kring din paket, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare!



Ändrat förfogande - begära förlängd liggetid /ändra mottagare eller adress

Om ni som kund behöver ändra namn eller adress på mottagaren av paketet eller inte har möjlighet att hämta ut ert paket inom 7 dagar kan Robygge hjälpa er med det.
Ändrat förfogande tar transportbolaget en avgift på 49 kr för vilket ni som kund själv får bekosta.  maila webbbutik@robygge.se så hjälper vi er!.


Hämta ut er beställning i Robygges fysiska butik i ytterjärna

Ni som kund kan välja att hämta ut ert paket i butiken i Ytterjärna. Ni får då ett mail när er order är färdig att hämta. Paketet skall hämtas ut inom 10 arbetsdagar.

Ni som kund måste kunna legitimera er när ni hämtar ut ert paket även i vår fysiska butik i enligthet med Klarnas villkor. Ombud visar bådas leg.
Detta leveranssätt är förstås fraktfritt!


Leverans till annat land inom EU

Önskar ni beställa med leverans till ett annat land än Sverige så väljer ni land för leverans i menyn i kassan. Betala med kort för snabb och säker leverans.
Vid utlandsbeställningar tillkommer en högre frakt för att täcka extra fraktkostnader, denna läggs automatiskt till i kassan. 


Ej uthämtat paket

Om ett paket ej hämtats ut hos ombudet returneras det till oss. Vi mailar alltid och frågar vad som har hänt.

Det är mottagaren som ansvarar för samt betalar de kostnader för hantering av ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.) som fraktbolaget tar betalt för.  

Omni som kund ej hämtar ur ert paket hos ombudet inom 7 dagar och paketet skickas tillbaka till Robygge kostar det er som kund 249 kr extra.

Önskar ni som kund få paketet utskickat på nytt kostar det ytterligare 59 kr.


Maila webbutik@robygge.se så hjälper vi er!